FD Gazellen

FD Gazellen

FD Gazellen is sinds 2004 de jaarlijks terugkerende competitie waarbij Het Financieele Dagblad de FD Gazellen Awards uitdeelt aan de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Bedrijven met +20% omzetgroei in drie jaar (‘de Gazellen’) maken kans op een award. De awards worden uitgereikt tijdens vier grootschalige events in vier verschillende regio’s (Noord - Oost - Zuid - West) met verschillende omzetklassen per regio. De bedrijven met de hoogste groei per omzetklasse per regio winnen een Gouden Gazelle award. De Top 100 Gazellen worden benoemd in het FD Gazellen magazine, dat in december met Het Financieele Dagblad wordt verspreid.

Propositie

De sponsor verbindt zich middels haar naam en logo aan de FD Gazellen. Dat betekent dat de sponsor tijdens een langdurige periode (juni t/m november) in alle promotionele uitingen zicht- of hoorbaar is. Sponsoring brengt u bovendien in contact met de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Ook krijgt u exposure tijdens de vier regionale events (400 bezoekers per event). De redactionele invulling van de events gebeurt op onafhankelijke wijze door de redacteuren van Het Financieele Dagblad.

Promotieschema werving deelnemers (jun-aug)

Radio: 276 aankondigingspromo’s van 40 sec. waarvan 15 sec. voor de sponsoren.

Print: 13x 1/1 full colour aankondigingsadvertenties in Het Financieele Dagblad incl. logovermelding sponsoren.

Online: Wervingscampagne incl. logovermelding sponsoren. 450.000 impressies leaderboards en 450.000 impressies rectangles (Run of Network FD.nl en BNR.nl). 12 advertorials FD-nieuwsbrief en 12 advertorials BNR-nieuwsbrief. 6 interstitials in FD E-paper. Bruto media-waarde: € 762.210,-.

Promotieschema werving bezoekers (sep-nov)

Radio: 320 aankondigingspromo’s van 35 sec. waarvan 15 sec. voor de sponsoren.

Print: 8x 1/1 full colour aankondigingsadvertenties in Het Financieele Dagblad incl. logovermelding sponsoren.

Online: Wervingscampagne incl. logovermelding sponsoren. 300.000 impressies leaderboards en 300.000 impressies rectangles (Run of Network FD.nl en BNR.nl). 12 advertorials FD-nieuwsbrief en 12 advertorials BNR-nieuwsbrief. 6 interstitials in FD E-paper. Bruto media-waarde: € 550.136,-.

Overige promotie

Free publicity: Publicaties in landelijke en regionale media, met een PR-waarde van ruim € 600.000,-.

Print: 4x 1/1 full colour felicitatie winnaars in Het Financieele Dagblad incl. logovermelding sponsoren. Bruto media-waarde: € 128.008,-. FD Gazellen magazine: 1/1 full colour advertentie, eigen uiting sponsor. Bruto media-waarde: €10.000,-.

Online: hét redactionele platform over ondernemerschap en groei. Sponsoren krijgen mogelijkheid relevante eigen content te plaatsen op www.fd.nl/gazellen, mits afzender van content duidelijk zichtbaar is. Bruto mediawaarde: €45.000,-.

Investering

De netto/netto investering bedraagt € 100.000,- per sponsor. Inclusief creatie, productie- en project management.

Over BNR Nieuwsradio en Het Financieele Dagblad

Het FD en BNR Nieuwsradio hebben een onafhankelijke journalistieke redactie. Het vaststellen van de onderdelen en sprekers van het debat gebeurt in overleg tussen de sponsor en de redacties. Beide partijen moeten zich kunnen herkennen in de gekozen thematiek. De redactionele invulling van het debat gebeurt op onafhankelijke wijze door de redacteuren van Het Financieele Dagblad.

Lees verder
Facts & Figures
  • Bereik promotie in Het Financieele Dagblad: 124.600 lezers per dag (Bron: NOM Print Monitor 2017-1)
  • Bereik FD.nl: 1.419.600 unieke bezoekers per maand (Adobe Site Catalyst jan-jun 2017)
Contact
Sales Support salessupport@fd.nl +31(20) 592 85 85
Order & Traffic order@fd.nl +31(20) 592 85 65
Aanmelden Nieuwsbrief
Aanmelden Nieuwsbrief
English
English
Nederlands
Nederlands