Contenture combineert content met data

info
Datum 2017-05-03 14:28:55.0
Sectie Nieuwe Artikelen
Auteur Valesca Kuijer
RedactiePartners heet vanaf vandaag Contenture. De nieuwe naam past bij de transitie die het onderdeel van FD Mediagroep doormaakte: van dienstverlener voor merken en redacties naar data driven contentspecialist.

Autoriteit in domein

De nieuwe focus ontstond vanuit een behoefte in de markt, zegt Paul Gremmen (48), Managing Partner bij Contenture. “Als onderdeel van FD Mediagroep praten we met veel bedrijven. En die willen in hun domein graag autoriteit worden. Ze beschikken over kennis, kunde en geweldige cases, maar toch ziet hun doelgroep ze niet als thought leader.”

Bedrijven laten groeien

Dat komt volgens hem omdat bedrijven moeite hebben om hun expertise voor het voetlicht te brengen. Daardoor blijft een schat aan verhalen, opvattingen en inzichten verborgen voor potentiële klanten. Gremmen: “Doodzonde, want die kennis kan bijdragen aan de verdere groei van het bedrijf.”

Wat de doelgroep wil

Gremmen signaleert dat merken nogal eens met hagel schieten in plaats van dat ze hun doelgroep echte toegevoegde waarde bieden met content. “Ze moeten relevante antwoorden geven op de vragen waarmee hun doelgroep worstelt. Onze data-aanpak helpt daarbij. Eerst brengen we de vragen van die doelgroep in kaart via data-analyses. Hierdoor weten we welke informatiebehoefte er is, wanneer de doelgroep welke informatie zoekt en wat de beste route is om daarop in te spelen.”

Data en conversie

Tijdens de campagne zet Contenture datadashboards in om realtime resultaten te meten en - waar nodig - bij te sturen. “We maken content, maar data is de basis”, aldus Gremmen. “We hanteren een integrale aanpak van strategie, conceptontwikkeling, contentproductie, distributie en conversie.”

Nieuwe uitstraling

RedactiePartners werd vijftien jaar geleden opgericht en groeide uit tot allround contentspecialist. In 2012 nam FD Mediagroep een strategisch belang in het bedrijf. Gremmen: “De laatste jaren gebruiken we steeds meer data. Met feiten over doelgroepen, zoekgedrag en media-inzet maken we de content van onze klanten optimaal vindbaar en bewezen effectief. Iedereen heeft een goed verhaal, maar het gaat erom hoe je dat verhaal tot leven brengt en vertelt. Dát is voor ons het mooiste avontuur dat er is. Daarom heten we vanaf nu Contenture.”

Onderdeel FD Mediagroep

De naamswijziging gaat gepaard met een nieuwe look and feel en een online en offline campagne. Verder verandert er volgens Gremmen niets. “Contenture blijft gewoon onderdeel van FD Mediagroep. Daarmee zijn we het enige contentbureau in Nederland dat toegang heeft tot de autoriteit, deskundigheid, kracht en het bereik van de leidende mediamerken in businesscommunicatie: Het FD en BNR Nieuwsradio.”

Meer nieuws
Aanmelden Nieuwsbrief
Aanmelden Nieuwsbrief
English
English
Nederlands
Nederlands