43% groei marktaandeel BNR Nieuwsradio 20-49 jaar

info
Datum 2017-05-01 15:32:03.0
Sectie Nieuwe Artikelen
Auteur Mara van Barneveld
Het gaat goed met BNR Nieuwsradio. Het marktaandeel in de leeftijdscategorie 20-49 jaar steeg in de periode feb-mrt 2017 maar liefst 43% t.o.v. dezelfde periode vorig jaar (bron: Intomart GFK). Het totale weekbereik (10+) is gestegen van 457.000 luisteraars vorig jaar naar 507.000 luisteraars dit jaar. Het marktaandeel (10+) steeg naar 0,9%. Deze stijging is mede te danken aan een stijging in luistertijd. De gemiddelde luistertijd per dagbereikte ging van 1:31 uur naar 1:43 uur. Met een selectiviteit van 283 is BNR Nieuwsradio met afstand het meest selectieve radiostation in de B2B-doelgroep.

“Al jaren lang wordt er in de ochtend goed naar de zender geluisterd”, zegt Tim van der Lijn, analist bij BNR Nieuwsradio. “Het programma De Ochtendspits scoort eigenlijk heel constant goed. De grootste verbetering van het marktaandeel zit in de middag. In het tijdvak 16:00-19:00 uur is het marktaandeel met 33% toegenomen t.o.v. twee jaar geleden. In dat tijdvak is het programma Spitsuur te horen. De luisterdichtheid van dit programma steeg met 36% t.o.v. van twee jaar geleden."

"De zogenoemde pro-programma’s in het tijdvak 15:00-16:00 uur, zoals BNR Beter, BNR Energie en BNR Duurzaam, zijn ook goed beluisterd in de afgelopen meetperiode. De horizontale programmering die sinds september is ingezet heeft bijgedragen aan meer bekendheid van de programma’s. In feb-mrt heeft het relatief nieuwe programma Ask Me Anything goed gescoord. Luisteraars konden in de aanloop van de landelijke verkiezingen tijdens dit programma live vragen stellen aan politiek leiders.”

Meer nieuws
Aanmelden Nieuwsbrief
Aanmelden Nieuwsbrief
English
English
Nederlands
Nederlands